X

Warm afscheid
Ziggo | Winbackprogramma
EM / DM / Landingspages

Ziggo verliest klanten aan prijsvechters én weet ze terug te krijgen door een combinatie van slimme on- en offline aanbiedingen. Maar vooral: door persoonlijke aandacht. Het warme winbackprogramma heeft inmiddels de eerste volledige cycli doorlopen, en heeft al gezorgd voor bijna 3 keer meer conversie.

Analyse
Hoe win je klanten terug zonder prijsstunten

Ziggo biedt klanten een fantastisch Alles-in-1 pakket aan. Sneller internet, meer zenders, meer amusement. Toch stappen veel klanten over naar een andere aanbieder, verleid door een scherp prijsaanbod elders. Prijsstunten dan maar? Of is er een alternatief? Misschien biedt de afgebroken relatie meer kansen dan we denken…

Creatie
Persoonlijke aandacht

Een verrassende opening. In eerste instantie doen we niet eens een aanbod. Onder het motto ‘Warm afscheid’ sturen we pop-upbloemen als dank voor de klandizie. Pas in de volgende contacten volgt een welkom-terugaanbieding. Wat blijkt? Ex-klanten zijn verrast door het eerste (‘Aardig!’) en staan veel meer open voor het tweede (‘Aantrekkelijk!’). Het fysieke kokosmatje met ‘Welkom’ vervolmaakt de glasheldere boodschap.

Bewijs
Conversie overtreft doelstelling

Het programma is eind 2016 gestart en een volledige cyclus duurt 2 jaar. Nu de eerste cycli doorlopen zijn, blijkt de conversie al goed gestegen te zijn.