X

NIEUWE DIXONS
Dixons.nl | Herpositionering
Strategie / Huisstijl / Site

Van winkelketen naar webshop, van verkoop naar abonnementen: Dixons deed het allemaal. En in één keer. Hoe overtuig je consumenten van die nieuwe propositie? En hoe moet dat nieuwe online platform er dan uitzien?

Analyse
Alles wordt anders…

Het merk Dixons maakt een nieuwe start. Van winkelketen naar webshop, van traditionele verkoop naar producten op abonnementsbasis. Inclusief een assortiment dat aansluit bij nieuwe trends als energiebesparing en mobiliteit. Onze opdracht: denk mee over de herpositionering en vertaal die nieuwe strategie naar een aantrekkelijk online platform.

Creatie
Een abonnement op bijna alles

‘Een abonnement op bijna alles’, zo luidt de nieuwe filosofie van Dixons. Het ontwerp wordt gekenmerkt door de heldere look & feel en een toegankelijke toon. Naast de begeleiding van de bouw van de nieuwe website nemen we ook het dagelijkse onderhoud voor onze rekening. De user experience, de funnel en de flow: we blijven testen en tweaken. Alles om de conversie te stimuleren.

Bewijs
Bezoekersaantal blijft stijgen

Terwijl de oude merkassociaties nog lang niet verdwenen zijn, stijgt het bezoekersaantal op het nieuwe dixons.nl maand na maand. De conversie is inmiddels verdubbeld. Opvallende bestsellers: nieuwe producten als zonnepanelen en e-bikes.