De mensen

van de creatieve directie

Creatie
Onze naam zegt het al: alles begint met creatieve oplossingen. Effectiviteit is daarbij altijd het uitgangspunt. Daar staat de creatieve leiding van de creatieve directie garant voor.

Dtp | vormgeving
Van design tot quick & dirty advertentie. De professionele studio van de creatieve directie levert het allemaal. En altijd met maximale communicatieve kracht.

Account
Een ervaren accountteam zorgt voor de kortst mogelijke lijnen. U werkt altijd met vaste mensen die u daardoor snel en effectief van dienst kunnen zijn.

Sinds eind maart 2016 de derde partner van de creatieve directie. Was eerder director ILP World Wide bij Brand Loyalty, de innovator op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. Ook was hij als algemeen directeur gedurende tien jaar verantwoordelijk voor het succes van 538Groep (Radio 538, SLAM!FM en Radio 10 Gold). Keerde bij dcd terug naar zijn reclameroots, want met managementfuncties bij toonaangevende bureaus zoals Publicis, Ogilvy & Mather en Saatchi & Saatchi, is dit vakgebied bepaald niet vreemd voor hem.

Bij de creatieve directie is hij verantwoordelijk voor commercie, business development en de uitbouw van de nieuwe units voor online marketing en business intelligence. Jan-Willem is een groot aanhanger van resultaatgerichte marketing. Hij is dol op de vier vrouwen in zijn leven en danst graag op zijn All Stars op Armin van Buuren.

Sluit LinkedIn

Studeerde begin jaren ‘90 af aan het Grafisch Lyceum in Amsterdam. Kon meteen aan de slag bij het hotste bureau van dat moment: Lowe Kuiper & Schouten. Waar hij als art director meewerkte aan grote bekende campagnes (Yogho, Yogho!). Daarna deed Mike ervaring op bij onder andere Eigen Fabrikaat, Ogilvy en Saatchi & Saatchi. Hij ontwikkelde campagnes voor de meest uiteenlopende klanten. Van thema tot activatie, on- en offline. Het was uiteindelijk zijn voorliefde voor resultaatgerichte communicatie waardoor hij dcd begon. Mike is een snelle denker en weet altijd een pragmatische oplossing. Als hij geen art director was geworden was hij stand up comedian.

Sluit LinkedIn

Startte begin jaren ’90 aan de managementkant van marketingcommunicatie. Inmiddels kent ze dit gebied als haar broekzak. Zowel bureau- als klantzijde hebben geen geheimen voor haar. Werkte onder andere voor de Nederlandsche Staatsloterij, De Combinatie van Factoren en VNU Media. Haar motto: eerst denken, dan doen. Wat willen we bereiken en hoe gaan we dat doen? zijn altijd de eerste vragen. Haar scherpe analytische vermogen komt daar goed bij van pas. Ze doorgrondt het probleem in no time en helpt haar klant dan effectief marketing te bedrijven. Ze is een van de oprichters en partners van de creatieve directie. Je herkent Manon van verre aan haar aanstekelijke lach.

Sluit LinkedIn